ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ
Рубрики (Сторінка директора) Автор Русенко-Бабій Наталія | 03-01-2018
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ
ХМЕЛЬНИЦЬКОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ №21 «ЛАСТІВКА»
- Загальні положення
1.1. Положення про батьківські комітети (ради) (далі комітети)
дошкільного навчального закладу № 21 «Ластівка» визначає їх функції у державно-громадській системі управління дошкільним навчальним закладом (далі заклад).
- Комітети (ради) є добровільними громадськими формуваннями, створеними на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та Зв’язків своїх дітей під час їх навчання у дошкільному навчальному закладі.
- У своїй діяльності комітети керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про об’єднання громадян», Конвенцією ООН «Про права дитини», «Положенням про загальноосвітній навчальний заклад», Статутом дошкільного навчального закладу цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти і міжнародного законодавства прав дитини.
1.4. Рішення про Заснування батьківських комітетів груп або закладу
приймаються на загальних зборах батьків відповідних груп або закладу.
- Легалізація (офіційне визнання) батьківських комітетів є обов’язковою і здійснюється шляхом письмового повідомлення про заснування (реєстрацію) керівництва дошкільного закладу.
- Припинення діяльності батьківських комітетів може бути проведено шляхом реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
- Мета, завдання, основні принципи діяльності
- Метою діяльності комітетів є захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань дошкільного навчального закладу.
- Основними завданнями діяльності комітетів є сприяння створенню умов для:
—формування та розвитку особистості дитини та його громадянської позиції;
—виховання в дітей шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії і культури народів, які проживають в Україні;
- формування загальнолюдської культури і моралі, культури міжетнічних відносин;
- захисту здоров’я та збереження життя і здоров’я дітей;
- здобуття дітьми обов’язкової дошкільної освіти, розвитку їх природник здібностей та підтримки обдарованої молоді;
- всебічного зміцнення зв’язків між родинами, навчальним закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;
- організації роботи з поширення психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за навчання і виховання дітей;
—вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази навчального закладу та його благоустрою.
2.3. Основними принципами діяльності комітетів є:
— законність,
— гласність,
- колегіальність,
- толерантність,
- виборність,
- організаційна самостійність у межах повноважень, визначених цим Положенням та законодавством;
— підзвітність і відповідальність перед загальними зборами батьків закладу, групи.
- Організація діяльності комітетів
3.1. Комітет групи формується з батьків або осіб, які їх замінюють, однієї групи і діє від їх імені.
Комітет, голова та заступник голови обираються на зборах і батьків на початку навчального року Кількісний склад та термін повноважень комітету визначаються зборами батьків.
- Збори батьків проводяться за рішенням комітету не рідше двох разів на семестр.
- Кількісний та якісний склад комітету закладу, термін його повноважень визначаються радою цього закладу.
3.4.Комітет закладу у разі необхідності може скликати збори батьків
закладу. Правомочний склад зборів становить не менше як дві третини від
загальної кількості дітей у закладі. Рішення приймаються простою більшістю
голосів.
Уразі неможливості проведення загальних зборів батьків закладу, питання, що потребують розгляду загальними зборами, можуть виноситися на обговорення зборів батьків, яких стосуються ці питання. У такому випадку рішення приймається з урахуванням рішень зборів батьків на засадах простої більшості голосів згідно з протоколами засідань батьківських комітетів груп.
3.5. Рішення зборів батьків, комітетів доводиться до відома батьків, керівництва закладу, а за необхідності і відповідного органу управління освітою у
10-денний термін.
3.6. Комітети можуть створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Чисельність комісій та зміст їх роботи визначаються комітетами та затверджуються їх головами
3.7. У випадку, коли член комітету достроково складає свої повноваження, вибори нового члена відбуваються на батьківських зборах.
3.8. Комітети закладів, що формують освітній округ або перебувають у складі навчально-виховного об’єднання, можуть створювати батьківський комітет округу.
3.9. Комітети планують свою роботу на підставі плану роботи закладу, рішень зборів батьків, рекомендацій керівника, вихователя, громадськості. План роботи має вільну форму і затверджується головою відповідного комітету.
Плани роботи комісій, створених при комітеті, є складовими плану роботи комітету.
3.10. При недосягненні згоди між керівником і більшістю членів комітету закладу питання вирішуються районним, органом управління, освітою або радою закладу; між вихователем і комітетом групи — керівництвом або радою цього закладу.
3.11. Комітети звітують про свою роботу перед зборами батьків один раз на рік — у день виборів нового складу комітетів.
3.12. Комітети ведуть протоколи своїх засідань і зборів, що зберігаються у голови комітету, і передаються за актом новому складу відповідних комітетів.
Керівництво і вихователі закладу не несуть відповідальності за стан оформлення протоколів.
- Права та обов’язки комітетів.
4.1. Комітети мають право:
— брати участь в обстеженні житлово-побутових умов дітей, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах; встановлювати зв’язки з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, громадськими організаціями, підприємствами, навчальними та науковими установами, сільськогосподарськими господарствами щодо надання фінансової та матеріально-технічної допомоги дошкільному навчальному закладу, захисту здоров’я і життя дітей, навчальної та виховної роботи, благоустрою та з питань забезпечення санітарно-гігієнічних умов у навчальному закладі;
— вносити на розгляд керівництва (педагогічної, піклувальної рад) навчального закладу пропозиції щодо змін типу навчального закладу, його статусу, вдосконалення умов організації навчально-виховного процесу, організаційно-господарських питань, які мають бути розглянуті керівництвом навчального закладу в місячний термін і результати розгляду доведені до відома батьків;
— звертатися до керівника, вихователя, піклувальної, педагогічної та ради дошкільного навчального закладу щодо роз’яснення стану і перспектив роботи закладу та з окремих питань, що турбують батьків;
порушувати клопотання щодо позбавлення чи обмеження батьківських прав;
- за необхідності заслуховувати звіти батьківських комітетів і надавати допомогу щодо поліпшення їх роботи; скликати позачергові батьківські збори (конференції);
- створювати благодійні фонди відповідно до чинного законодавства, у т. ч. контролювати надходження і розподіл грошей, брати участь у вирішенні інших питань, передбачених статутом цих фондів;
- надавати пропозиції щодо матеріальної допомоги дітям, стимулювання діяльності педагогічних працівників;
- сприяти покращенню харчування дітей;
- сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування навчального закладу;
- брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровленні дітей (вихованців).